اشتباهات رایج در خصوص دندان شیری

اشتباهات رایج در خصوص دندان شیری

اشتباهات رایج در خصوص دندان شیری

لیست برخی از اشتباهات و تصورات غلط والدین در خصوص دندان شیری

ابتدا بگذارید مختصرا بگوییم دندان شیری چیست؟

دندان شیری مجموعه ۲۰ دندان (۱۰ عدد در آرواره بالا و ۱۰ عدد در آرواره پایین) است، این دندان ها به مرور افتاده و جایگزین دندان های دائمی می شوند. (تعداد دندان های دائمی ۳۲ عدد است)

♦️ بسیاری از والدین به اشتباه فکر می کنند که دندان های شیری فرزندشان نقش و اهمیت چندانی در سلامت آنها ندارند، با این استنباط اشتباه، که روزی قرار است دندان‌ های شیری جایشان را به دندانهای دائمی دهند.

در حالیکه دندان درد می تواند باعث عدم امکان جویدن مناسب مواد غذایی توسط کودک گردد و به دنبال آن می تواند منجر به کاهش رشد و وزن کودک شود. از طرف دیگر درد و عفونت دندان می تواند باعث بی قراری و ناراحتی کودک‌‌ و حتی در مواردی بی خوابی او گردد. همچنین استفاده از مسکن و آنتی بیوتیک برای کاهش مشکلات دندانی نیز عوارض خود را دارد.

والدین گرامی به خاطر داشته باشید که دندان های شیری سالم نقش مهمی در جویدن غذا، صحبت کردن و نیز زیبایی چهره و اعتماد به نفس کودک دارند.
این دندان ها به عنوان یک فضا نگهدارنده طبیعی برای دندان های دائمی زیرین خود عمل می کنند یعنی حضور آن ها به دندان های دائمی کمک می کند که در زمان مناسب در محل صحیح خود رویش پیدا کنند.

در صورت زود از دست دادن دندان شیری، فضای آن باید توسط فضا نگهدارنده حفظ شود و گرنه حرکت دندان های مجاور سبب کاهش فضای مورد نیاز برای رویش دندان دائمی جانشین گردیده و درمانهای ارتودنسی طولانی مدت و پر هزینه در آینده را در بر خواهد داشت .

همچنین ببینید :  دندان قروچه چیست

دندان پیشین شیری فک بالا و پایین تا حدود ۶ تا ۸ سالگی و دوازده دندان شیری دیگر تا حدود ۱۱ تا ۱۲ سالگی در دهان کودک باقی می مانند.

♦️♦️دندانپزشک کودکان معتقدند که دندانهای کودک به محض رویش باید مثل دندان ‌بزرگسالان تمیز شود. شروع مراقبتهای دندانی از ابتدایی ‌ترین سال ‌های تولد سبب ایجاد عادت روزمره مسواک زدن در کودک می ‌شود و از پوسیدگی دندانی و درد و ناراحتی های ناشی از آن پیشگیری می کند.

کپی برداری از مطالب وب سایت دکتر قدیمی ( متخصص دندانپزشکی کودکان در تهران ) تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز است.

قدیمی دندانپزشک کودک در تهران

نوشته شده توسط :

دسته :

اسلایدر

برچسب ها :

تاریخ : ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت : 10:57 ب.ظ

کلیه حقوق قالب برای دندانپزشک اطفال دکتر قدیمی محفوظ است | طراحی و سئو عصر اطلاعات