تبخال اوليه چيست؟

تبخال اولیه

تبخال اوليه در کودکان چيست؟

از علل اصلی مراجعه والدين با نگرانی به مطب دندانپزشک کودکان و اظهار علائمی چون درد شديد، تب، بی حالی، بی اشتهايی و امتناع از خوردن، تبخال اوليه می باشد.

با معاينه دهان کودک توسط متخصص دندانپزشکی اطفال در سطح داخلی دهان و بر روی لثه ها ی كودك و لب ها آفت های متعدد همراه با درد بسيار مشاهده مي شود.

در زیر تصویر چند نمونه از تبخال اولیه در دهان کودکان را مشاهده می کنید، اگر به این صورت یا مشابه این دانه های ریز را در دهان کودک خود یا بر روی لب او دیدید بدانید که با تبخال اولیه مواجه هستید، و سریعتر به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید.

تبخال اولیه چیست؟

آیا تبخال اولیه ویروسی است؟

بله، اين یک بيماریی ويروسی است، اما نياز به تجويز آنتی بيوتيك ندارد و نكته مهم در اين بيماری، كنترل تب كودك می باشد.

شاید برای شما سوال باشد که طول درمان تب خال چقدر است؟

اگر کوتاه بخواهیم پاسخ بدهیم، بدون دخالت پزشک تبخال در مدت ۴ روز، ظاهر میشود و به‌ طور کامل، در مدت ۸ الی خداکثر ۱۰ روز از بین میرود.

توصیه متخصص دندانپزشک کودکان در هنگام ابتلا کودک خود به تبخال اولیه به شرح زیر میباشد:

• ۱-در اين بيماری كودك بسيار بی اشتها می شود كه به دليل درد در ناحيه دهان می باشد. برای كاهش درد مي توان قبل از هر وعده غذايی به كودك ديفن هيدرامين داد كه باعث بی حسی و كاهش درد در ناحيه دهان ميشود.
  • ۲-همچنين برای اينكه كودك بتواند غذا بخورد جدا از دادن غذاهای ادويه دار و تند اجتناب گردد.
  • ۳-همچنين مصرف لبنيات باعث كاهش درد میشود و بهبودی را تسریع می بخشد و خوردن اين مواد راحت تر می باشد.
همچنین ببینید :  وارنیش فلوراید

کپی برداری از مطالب وب سایت دکتر قدیمی ( متخصص دندانپزشکی کودکان در تهران ) تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز است.

قدیمی دندانپزشک کودک در تهران

نوشته شده توسط :