دندانپزشکی کودکان اوتیسم درمان تحت بیهوشی در کودکان چگونه است؟

دندانپزشکی مخصوص کودکان اوتیسم

دندانپزشکی مخصوص کودکان اوتیسم

دندانپزشکی تحت بیهوشی روشی از دندانپزشکی است که برای درمان کودکان بیقرار استفاده میشود. دندانپزشکی کودکان اوتیسم نیز به علت بیقراری کودک به همین صورت و تحت بیهوشی انجام می شود.

دندان قروچه علامت اصلی کودکان اوتیسم

دندان قروچه که در مورد آن صحبت کرده ایم، نوعی اختلال است که در شب و هنگان خواب رخ می دهد.

جالب است بدانید که این اختلال در کودکان اوتیسم بیشتر دیده می شود.

دندان قروچه عامل مهم در خرابی دندان به شمار می آید، چرا که در کودکان به خاطر بافت نرم تر دندان ساییده شدن دندان ها روی هم باعث بروز خرابی در دندان ها خواهد شد.

اوتیسم چیست؟

دندانپزشکی کودکان اوتیسم

جالب است بدانید اوتیسم یک اختلال عصبی است که در سال ۱۹۴۳ شناخته شده، این اختلال در سه سال اول شناسایی می شود و شیوع آن بین پسر ها و دختر ها به نسبت ۸۰% پسرها و ۲۰% دخترها است یعنی به ازای هر یک دختر ۴ پسر مبتلا به اوتیسم وجود دارد. (البته این میزان و این آمار قطعی و دقیقی ممکن است نباشد.)

مطالعه این مقاله توصیه می شود : مراقبت بعد از بیهوشی دندانپزشکی کودک چیست؟

چند ویژگی شاخص کودکان اوتیسم :

همچنین ببینید :  عصب کشی دندان کودکان بررسی مهمترین سوالات

به خاطر عدم آگاهی برخی والدین، بخاطر ارجاع دیر هنگام این کودکان، ممکن است با مشکلات غیر قابل درمان در لثه به دندانپزشک معرفی شوند. آن وقت برای پوسیدگی فراگیر دندان ها کار خاصی نمیشود کرد.

دندانپزشکی مخصوص کودکان اوتیسم یعنی چه؟

دندانپزشکی کودکان اوتیسم، نیاز به تجهیزات خاص و کلینیک مجهزی دارد، ما در مرکز کلینیک دندانپزشکی کودکان دکتر سارا قدیمی همه آنچه کودک شما نیاز دارد را فراهم آورده ایم. (البته در کنار محیطی شاد و مفرح)

دندانپزشکی مخصوص کودکان اوتیسم ، یک مدل خاص از دندانپزشکی است که نیاز به صبوری بالایی دارد و دکتر معالج باید بتواند با کودک به خوبی برخورد نماید.

مراجعه به دندانپزشک کودکان اوتیسم

شاید از خود بپرسید برای معالجه کودک اوتیسم خود به کجا مراجعه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که کلینیک ما (دکتر سارا قدیمی) تمام تجهیزات لازم برای درمان کودک شما را دارد. کافیست تماس بگیرید

دندانپزشکی تحت بیهوشی چه موقع و چگونه؟

دندانپزشکی تحت بیهوشی چیست؟

آخرین توصيه درمانی دندانپزشک کودکان در صورت بالا بودن تعداد دندان هايی پوسيده در كودكان با سن پایین و شکست روشهای مختلف کنترل رفتاری، بیهوشی عمومی هست!
يكي از سوالاتی كه والدين در اكثر مواقع از دندانپزشک کودکان ميپرسند اين می باشد كه آيا بيهوشی برای فرزند ما كه خيلی كوچک است ضرری ندارد؟!
واقعيت امر اين است كه اگر كودك شما مشكل پزشكی خاصی نداشته باشد، بعد از انجام مشاوره های لازم توسط متخصص بيهوشی و يا متخصص پزشك كودكان در صورتیکه آنها بيهوشی را بلامانع اعلام كنند، بدين معنی است كه كودك شما مشكل خاصی ندارد و می توانيد درمان های دندانپزشکی كودک خود را در يک مركز مجهز تحت بيهوشی انجام دهید.

از نكات قابل ذكر اين ميباشد كه وقتی كودك از نظر سنی در حدی باشد که همكاری لازم را انجام دهد معمولا احتياجی به بيهوشی نميباشد و اين روش فقط در كودكان با سن كم و دندان های خراب زياد استفاده ميگردد.

همچنین ببینید :  علت تیره شدن دندانها چیست؟

کپی برداری از مطالب وب سایت دکتر قدیمی ( متخصص دندانپزشکی کودکان در تهران ) تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز است.

دکتر قدیمی دندانپزشک کودک در تهران

کلیه حقوق قالب برای دندانپزشک اطفال دکتر قدیمی محفوظ است | طراحی و سئو عصر اطلاعات