تماس با ما :
09129746949
02122687344 - 02122689195

متخصص دندانپزشکی کودکان | دکتر سارا قدیمی

دندانپزشک متخصص کودکان

دکتر سارا قدیمی متخصص دندانپزشکی کودکان در شمال تهران، عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران (دکتر دندانپزشک اطفال تهران) هستند، ایشان تمام خدمات دندانپزشکی کودکان را ارائه می دهند.

در این برگه به بررسی ویژگی های یک دندانپزشک اطفال خوب میپردازیم.

یک دکتر متخصص دندانپزشکی کودکان چه ویژگی شاخصی دارد؟

یک دکتر متخصص دندانپزشکی کودکان قبل از هرچیزی باید بتواند با کودک با زبان خودش صحبت کند.

یه کلیپ زیبا هم از علیسا ببینید :

علیسا دکتر کوچولو مطب ما که داره به این قشنگی عکسش رو به ما توضیح میده

يك دندانپزشک کودکان خوب بايد چه ويژگى هايى داشته باشد؟

در این بخش از دکتر قدیمی به ویژگی‌های یک متخصص دندانپزشکی کودکان یا دندانپزشک کودکان پرداخته‌ایم با ما در دکتر قدیمی همراه باشید.

متخصص دندانپزشکی اطفال خوب چه خصوصیاتی دارد؟

براى والدينى كه مي‌خواهند براى اولين بار فرزندشان را نزد متخصص دندانپزشك اطفال ببرند، ممكن است اين سوال پيش بيايد كه يك دندانپزشك متخصص کودکان و اطفال خوب بايد چه ويژگى‌هايى داشته باشد؟ در اینجا به این سوال پاسخ می‌دهیم

دندانپزشک متخصص کودکان

دندانپزشک متخصص کودکان ( دکتر قدیمی )

هدف از انتخاب بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

لازم به ذكر است در ابتدا به اين نكته اشاره كنيم كه هدف از انتخاب يك دندانپزشك کودکان خوب و با تجربه اين است كه از ابتدا كاري كنيد که بعد از ملاقات با دندانپزشک اطفال خاطره خوبى در ذهن كودكان ايجاد شود، و تلاشتان بر اين باشد كه مرتب دندانپزشك كودك را عوض نكنيد.

دکتر متخصص دندانپزشکی اطفال در تهران

دکتر متخصص دندانپزشک کودکان و اطفال خود را عوض نکنید!

بهتر است کودک روند درمانى ثابت و مناسبى را طى كند زيرا وقتى كودک به يک پزشک و يك محيط عادت كند رفتن به محيط جديد مي‌تواند خيلى پر استرس باشد و در مواقعى حتى صدمه روحى وارد كند.

اشتباهات رایج در خصوص دندان شیری

اشتباهات رایج در خصوص دندان شیری

همانطور كه مي‌دانيم شیرین کردن تجربه كودكان از مراجعه براى معاينه و همچنين جذاب و کودکانه كردن فضاى کلینیک با استفاده از روش‌هاى مختلف يكى از ويژگى‌هاى يك دکتر متخصص دندانپزشکی کودکان خوب است. مهم است که دندانپزشک کودک بتواند همزمان با معاينه دهان كودك با استفاده از روش‌هاى گوناگون باعث ايجاد یک رابطه موثر توام با احترام و دوستانه شود.

صبوري: از آنجا كه کار دندانپزشکی زمان بر است، همکاری کودک با دندانپزشك براى كودكان کم سن بسيار دشوار است بنابراين صبورى از ويژگى‌هاي يك متخصص دندانپزشك اطفال خوب و با تجربه است كه بتواند با اضطراب و ترس كودك به خوبى كنار بيايد.

خلاقيت: رفتار کودکان در موقعیت‌های متفاوت، یکسان نیست و يك دندانپزشك خوب باید به احساسات كودك توجه كرده و بر روانشناسی کودکان در سنین مختلف تسلط داشته باشد و براى عکس العمل‌های متنوع کودکان در لحظه‌هاى متفاوت و حساس، راهى جديد و خلاقانه در ذهن خود داشته باشد تا بتواند با موفقیت درمان با کیفیت را برای کودک به اتمام برساند.

ویژگی های شاخص دکتر دندانپزشک کودکان (دکتر سارا قدیمی)

در دسترس بودن: زمانى كه كودك دچار شرايط اورژانس دندانپزشكى مي شود، بايد هر چه سريعتر به وضعيت او رسيدگى شود. يك دکتر دندانپزشک کودکان و اطفال خوب بايد در چنين شرايطى در دسترس و پاسخگو باشد و فورا به كودك رسيدگى كند و به سوالات والدین پاسخ دهد.

مسئوليت در درمان: يك دکتر دندانپزشک کودکان خوب بايد به خوبى به نگرانى‌هاى بيمار و والدین گوش دهد و علائم کودک و تمامى معاينات و راديوگرافى‌ها  را به دقت بررسى و سپس روش درمان، هزينه ها و مراقبت‌هاى لازم درمانى را بطور كامل براى والدين کودک توضيح دهد.

دادن توصيه‌هاى لازم به كودكان و والدين: دندانپزشك پس از انجام درمان‌هاى لازم، بايد مراقبت‌هاى ضرورى را به كودك و والدين او بدهد پس در عين حال بايد توانايى صحبت كردن و ارتباط گرفتن با كودك را داشته باشد تا بتواند هر آنچه كه بايد توسط خود كودك انجام پذيرد به وى انتقال دهد.

ايجاد فضاى شاد و كودكانه: لازم به ذكر است کلینیک دندانپزشكى اطفال ما با ديگر کلینیک ها متفاوت است. محيط کلینیک دندانپزشکی کودکان بايد داراى رنگ‌هاى روشن و شاد ، جذاب و دارای كاركترهاى كارتونى مورد علاقه کودکان باشد، همچنین وجود وسايل اسباب بازي در اتاق انتظار و هديه‌هاى كوچك مخصوص كودكان، پخش کارتون از تلويزيون براى پرت كردن حواس، رنگ آميزي ديوار‌هاى کلینیک برای شادتر کردن کلینیک، ايجاد فضاى آرام و بدون استرس مي‌تواند تاثير زيادى بر روحيات كودكان داشته باشد. اميد است توضيحات ما پاسخگوى سوالات والدين گرامى باشد.

بهترین دندانپزشک اطفال در تهران

تفاوت بين دندانپزشك عمومى و دندانپزشک کودکان

با توجه به گسترش روز افزون علوم مختلف از جمله علم دندانپزشكى، رشته‌هاى مختلف به شاخه هاى تخصصى تقسيم شده اند كه افراد نخبه و متخصص با ادامه تحصيل و تحقيق در اين زمينه به درجات بالاترى دست می‌يابند.

تخصص دندانپزشکی اطفال چند سال است؟

به عبارت ديگر دندانپزشك متخصص فردى است كه پس از گذراندن يك دوره شش ساله عمومى و شركت در آزمون دوره هاى تخصصى، يك دوره 3 ساله را سپرى نموده و در آخر با ارائه يك پايان نامه تحقيقى  و با دادن بورد تخصصی در پایان دوره درس خود را به اتمام می‌رسانند.

دندانپزشکی کودکان شاخه‌ای از دندانپزشکی است که مخصوص درمان کودکان می‌باشد. از آنجايي که آسيب‌ها و بیماری دهان و دندان در دوران کودکی و نوجوانی شروع می‌شود، پیشگیری و درمان این آسيب‌ها در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین دکتر دندانپزشک کودکان فردی است که بیشترین همراهی را با کودک داشته باشد

واقعیت این است که بسیاری از ما از تفاوت متخصص و دندانپزشک عمومی بی اطلاع هستیم، اکثر ما از تخصص‌های دندانپزشکی و شاخه‌های آن آگاهي نداریم و نمی‌دانیم کدام بیمار باید توسط کدام متخصص درمان شود و همچنين مدرک دندانپزشکان عمومی در ایران “جراح دندانپزشک” می‌باشد که با دندانپزشک متخصص متفاوت است. با توجه به اينكه درمان كودكان بسيار حساس است  و این نکته حائز اهمیت است كه تا حد امکان خاطره بد براى آنها ايجاد نشود. به همین منظور به حتم، بايد به متخصص دندانپزشكى اطفال كه فردى متخصص در زمينه كودكان و بسيار با تجربه و با تبحر است مراجعه كنيد .

در کلیپ فوق برقراری ارتباطی صمیمانه بین دکتر سارا قدیمی و علیسا کوچولو را مشاهده کردید، برقراری چنین ارتباط هایی حین و قبل از عمل جراحی و دندانپزشکی اطفال و کودکان الزامی است و اگر پزشک نتواند رابطه خوبی با کودک برقرار سازد نمیتواند به خوبی دندان های او را ترمیم یا درمان کند.

چگونه يك دندانپزشك عمومى را از متخصص دندانپزشكى تشخيص دهيم؟

براى تشخيص دندانپزشك عمومى از دکتر دندانپزشک کودکان لازم است به عناوين نوشته شده روى تابلو و مهر دندانپزشكى دقت كنيد كه حتمن عبارت ( متخصص و داراى بورد تخصصى دندانپزشکی کودکان ) قيد شده باشد.

لازم است بدانيد اگر روى تابلوى دندانپزشکی نوشته شده بود دندانپزشک كودكان اين به تنهایی، به معناى داشتن تخصص نمي‌باشد. در روش ديگر مي توانيد به ليست دندانپزشكان در سايت نظام پزشكى و یا سایت انجمن دندانپزشکی کودکان ایران مراجعه كنيد تا بتوانيد از متخصص بودن دندانپزشك مورد نظر در آنجا اطمينان حاصل كنيد.

یک دکتر دندانپزشک متخصص کودکان خوب می‌بایست گاهی همبازی کودک شود و به کودک اطمینان خاطر دهد که کار خاصی با او ندارد و کودک میتواند به او اعتماد کرده و به حرف او گوش دهد نام جراح دندان شناخته می‌شود یک درمانگر است که حیطه تخصص آن در بررسی علائم ، پیشگیری و درمان دندان و لثه است.

دندانپزشکی کودکان منطقه ۱

کلینیک دندانپزشکی کودکان

دکتر سارا قدیمی دندانپزشک متخصص کودک و اطفال در منطقه 1 تهران و بلوار اندرزگو کلینیک دارند و آدرس دقیق را می توانید در انتها ببینید.

چگونه از متخصص دندانپزشکی اطفال وقت بگیریم؟

مراجعه کننده گرامی و محترم شما میتوانید به منظور هماهنگی با دکتر قدیمی ( دندانپزشک متخصص کودکان ) از طریق شماره تلگرامی ۰۹۱۲۹۷۴۶۹۴۹  جهت دریافت نوبت اقدام کنید و در اسرع وقت پاسخ شما داده خواهد شد.

شماره تماس کلینیک دندانپزشکی کودکان دکتر سارا قدیمی

021-22689195

021-22687344

09129746949

همچنین از لینک نوبت دهی آنلاین انتهای سایت هم می‌توانید استفاده کنید.

دکتر قدیمی متخصص دندانپزشک کودکان و نوجوانان -ارتودنسی پیشگیری

« در پایان به چند سوال مهم پاسخ می‌دهیم.. »

تعریف دندانپزشک کودکان چیست؟

دندانپزشک کودکان شاخه ای از دندانپزشکی است که دندانپزشکان با گذراندن دوره‌های سه ساله مدرک دندانپزشکی کودکان را دریافت می‌کنند.

  • اولین ویزیت دندانپزشکی کودک در سن چند سالگی اتفاق می‌افتد؟

بیشتر اولین ویزیت کودکان در سن یک سالگی اتفاق می‌افتد.

  • دندانپزشکان اطفال چه اموری انجام میدهند؟

دندانپزشکان اطفال آموزش‌های مختلف تمیز کردن دندان و مسواک زدن و همچنین مشاوره تغذیه نیز ارائه میدهند.

  • قطره آهن چیست؟

پوسیدگی ناشی از شیر شبانه

قطره آهن یک مکمل غذایی است که برای کودکان تجویز می‌شود، در خصوص قطره آهن بیشتر بخوانید.

  • درمانهایی که توسط دندانپزشکان کودک انجام می‌شود شامل چه مواردی است؟

طیف گسترده ای از درمان ها و آموزش ها توسط دندانپزشکان اطفال ارائه می‌شود که شامل دندانهای شیری دندان‌های دائمی و لثه می‌باشد

  • آموزش‌های مربوط با سلامت دهان و دندان کودکان چیست؟

اهمیت کار دندانپزشک اطفال در این است که با مراجعینی سر و کار دارد که تازه دندان در آورده اند و به همین منظور تاکیدشان بیشتر بر ارائه آموزش‌های اولیه به والدین با هدف ایجاد عادات سالم در کودکان است.

  • تشخیص پیشگیری و پیگیری پوسیدگی دندان کودکان در چه مرحله ای باید انجام شود؟

این موارد در مراحل آغازین مراجعه کودک به مراکز دندانپزشکی کودکان انجام می‌شود، چرا که ضرورت دارد در مراحل آغازین پوسیدگی تشخیص داده شود و در صورت نیاز با شیار پوش پوشانده شود.

  • دندانپزشکی تحت بیهوشی چیست و چه زمانی انجام می‌شود؟

دندانپزشکی تحت بیهوشی یک شیوه از دندانپزشکی است که برای کودکان مبتلا به فلج مغزی، عقب افتاده ی ذهنی، کودکان اوتیسم و مبتلا به بیماریهای سیستمیک را انجام می‌دهند، درباره دندانپزشکی تحت بیهوشی بیشتر بخوانید.

واقعیت امر این است که اگر کودک شما مشکل پزشکی خاصی نداشته باشد، بعد از انجام مشاوره‌های لازم توسط متخصص بیهوشی و یا متخصص پزشک کودکان در صورتی که آنها بیهوشی را بلامانع اعلام کنند، بدین معنی است که کودک شما مشکل خاصی ندارد و می‌توانید درمان‌های دندانپزشکی کودک خود را در یک مرکز مجهز تحت بیهوشی انجام دهید.

از نکات قابل ذکر این می‌باشد که وقتی کودک از نظر سنی در حدی باشد که همکاری لازم را انجام دهد بیشتر، احتیاجی به بیهوشی نمی‌باشد و این روش فقط در کودکان با سن کم و دندان‌های خراب زیاد استفاده می‌گردد.

  • آیا دندان شیری باید کشیده شود؟

سلامت دندان شیری به اندازه دندان دائمی بلکه بیشتر اهمیت دارد و وجود مشکل در آن باعث بلعیدن غذا توسط کودک و عدم جوین درست غذا می‌شود، بنابراین باورهای غلط گذشتگان که میگفتند دندان شیری باید کشیده شود درست نیست، به نظر ما دندان شیری تا حد امکان باید حفظ شود.

  • فیشور سیلانت چیست؟

فیشور سیلانت یا شیار پوش ماده ای هم رنگ دندان است که توسط آن شیارهای عمیق دندان پوشانده می‌شوند. علت استفاده از فیشور سیلانت هم این است که در برخی کودکان دندان 6 ام دارای شیارهای عمیقی است که باقیمانده غذا در آن باعث جذب میکروب ها می‌شود و امکان تمیز کردن آن با مسواک نمی‌باشد، در واقع ما با استفاده از فیشور سیلانت این بخش از دندان را پوشش داده تا از پوسیدگی آن جلوگیری کنیم.

بهترین دندانپزشک متخصص کودکان در شمال تهران

آخرین توصیه درمانی دندانپزشک متخصص کودکان  در صورت بالا بودن تعداد دندان‌هایی پوسیده در کودکان با سن پایین و شکست روش‌های مختلف کنترل رفتاری، بیهوشی عمومی هست!

یکی از سوالاتی که والدین در اکثر مواقع از دندانپزشک کودکان می‌پرسند این می‌باشد که آیا بیهوشی برای فرزند ما که خیلی کوچک است ضرری ندارد؟!

چرا کلینیک دندانپزشکی کودکان دکتر قدیمی؟

در هنگام جستجوى دندانپزشک براى كودك خود با توجه به اينكه هم اكنون تعداد متخصصين ممكن است زياد باشد، يكى از راه‌ هايى كه می توانيم  يک انتخاب صحيح داشته باشيم، توجه به سابقه و تجربه كارى آن دکتر است.

همچنين اینکه دکتر مورد نظر عضو هيأت علمى باشد و سابقه كار دانشگاهى اش، بدليل اينكه اعضاى هيأت علمى دانشگاه‌ هاى معتبر، دانش و تبحر كافى را دارند و از همه مهم تر دانش آنها همواره به روز است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در انتها به چند سوال مطرح در خصوص دکتر متخصص دندانپزشکی کودکان پاسخ می دهیم :

نحوه انتخاب دندانپزشک اطفال چگونه است؟

توصیه و خواهش اکید داریم به تابلوی دندانپزشک متخصص کودکان توجه کنید حتما کلمه متخصص در آن نوشته شده باشه چرا که دندانپزشکان عمومی، با نوشتن مثلا کودکان و اطفال ممکنه ما را به اشتباه بیاندازند پس اولویت اول دقت در مراجعه به دکتر متخصص دندانپزشکی کودکان است.

این رشته پس از طی دوره عمومی سه سال حتما این سه سال تفاوت ایجاد میکنه با یک دندانپزشک عمومی، مرحله بعد سن و سال از نظر اینجانب بسیار پر اهمیت است، که متخصص محترم حوصله کنترل رفتاری کودک دلبند را داشته باشد.

البته توصیه مراجعه به متخصص کم تجربه هم نمیشود و در آخر شاید سلیقه شما متفاوت باشد، ما فقط قصد راهنمایی داشتیم.

هزینه دندانپزشکی متخصص کودکان چقدر است؟

به دلیل تحریم و گرانی مواد اصلی که بسیار مهم برای دهان و دندان کودک است متاسفانه هزینه ترمیم دندان کودک کم نیست و حقیقت این که استفاده از مواد و وسایل ارزانتر حق کودک شما نیست.

همه ما در همه زمینه ها شاهد افزایش قیمت ها هستیم ولی مواد اصلی دندانپزشکان کودکان‌ عمدتا متعلق به شرکت «3M» امریکا هست و به دلیل عدم واردات مستقیم و نداشتن تعرفه دلار رسمی با دلار آزاد و هزینه واردات توسط مسافران هزینه ها را دو چندان کرده است .

از این بابت متخصصین در تنگنا تهیه مواد اصلی هستند.